• E-guvernare

    Soluții de e-guvernare pentru inovarea sectorului public prin servicii eficiente de tehnologie, design și comunicare.

    Vezi toate
  • Soluții software

    Soluții informatice complexe, concepute și dezvoltate customizat pentru atingerea obiectivelor de business.

    Vezi toate
  • Integrare sisteme complexe

    Livrarea sistemelor complexe integrate, cu componente hardware, software si servicii adiacente

    Vezi toate
  • Suport si mentenanta sistemelor software si hardware

    Servicii de suport si mentenanta pentru sistemele clientilor nostri.

    Vezi toate
  • Studii de caz

    Vedeți o selecție cu soluțiile noastre, personalizate pe nevoile clienților.

    Vezi toate
  • Clienți

    Construim relații bazate pe încredere, flexibilitate și inovație.

    Vezi toate
  • Cercetare

    Investim în inovație prin proiecte de cercetare

    Vezi toate
  • Formular de contact
  • Info contact
  • Despre noi
  • Parteneri
  • Proiecte
  • Acasă
  • Compania
  • Servicii
  • Portofoliu
  • Cariere
  • Contact
English
  • Blog
  • Articole

    (1)

  • Echipa

    (2)

  • Ştiri

    (8)

  • Studii de caz

    (1)

Studii de caz

  • Guvernul României
  • Compania Națională Aeroporturi București
  • Casa Națională de Asigurări de Sănătate
Vezi toate
  • www.trencadis.ro
  • Blog

Inovarea în sectorul public

Publicat: Oct 24, 2013

Percepția asupra nivelului de inovare a administrației publice din România

 

Reprezentanții mediului de afaceri din România afirmă necesitatea de inovare a sectorului public, ca un catalizator al creșterii valorii publice, conform Eurobarometrului din 2012.

Pentru companiile private, rețeta succesului stă, de cele mai multe ori, în capacitatea de a crea și de a dezvolta produse și servicii inovative, care să aducă beneficii și valoare în viața consumatorilor. Când vine însă vorba despre serviciile furnizate de sectorul public, impactul economic al acestora nu este cuantificabil pe termen scurt. De multe ori, acesta nici nu este vizibil măcar, tocmai din cauza tipului de servicii oferite (administrație publică, sănătate, educație, politici publice).

Beneficiile aduse de serviciile puse la dispoziția publicului de instituțiile și autoritățile statului pot fi exprimate, însă, prin conceptul de valoare publică, creat și definit de Mark Moore (profesor la Harvard’s Kennedy School of Government, autor al studiului ”Creating Public Value”) astfel:

  • Valoarea publică este creată în momentul în care instituțiile statului folosesc resurse financiare și autoritatea cu care sunt învestiți pentru a produce bunuri care aduc beneficii indivizilor
  • Valoarea publică este creată în momentul în care instituțiile statului răpund așteptărilor cetățenilor și a oficialilor aleși de a fi responsabili pentru modul în care își desfășoară activitatea (eficient, corect, deschis și responsabil)

 

Este posibil ca inovarea în sectorul public să creeze valoare publică?

Rezultatele Eurobarometrului privind ”Inovarea în sectorul public: percepția și impactul asupra mediului de afaceri” (publicat în iunie 2012) ne indică o concluzie afirmativă. 

Rezultatele studiului arată că, la nivel european, publicul percepe că experiența de utilizare a serviciilor publice s-a îmbunătățit după introducerea unor servicii inovative și că îmbunătățirea serviciilor publice s-a datorat inovării. Studiul conclude că există o cerere ridicată de servicii inovative pe piața serviciilor publice.

27% dintre românii care au răspuns chestionarului consideră că, din ianuarie 2009, serviciile publice au cunoscut o îmbunătățire, în timp ce 24% dintre aceștia consideră că a avut loc o înrăutățire a acestora.

Dintre ramurile sectorului public, cea mai inovativă este considerată a fi administrația publică locală, aceasta situându-se deasupra serviciilor publice oferite de Uniunea Europeană și de autoritățile publice de la nivel național.

Dintre inovațiile remarcate în serviciile oferite de instituțiile publice, cei mai mulți dintre respondenți (57%) au observat îmbunătățirea accesului la informațiile privind serviciile publice, posibilitatea de completare online a formularelor (45%) și reducerea timpului și a efortului de completare a acestora (34%).

Aceste rezultate se referă doar la percepția reprezentanților companiilor private față de inovațiile aduse în serviciile publice. Se impune realizarea unui studiu de amploare și asupra percepției cetățenilor față de serviciile oferite de autoritățile publice, aceștia fiind, până la urmă, beneficiarii finali și majoritari ai acestora.

 

Să inovăm sectorul public!

Totuși, rezultatele Eurobarometrului confirmă necesitatea unui demers mai intens și constant de inovare a activității instituțiilor publice, a modului de interacțiune și de comunicare cu cetățenii, necesitate susținută și de actuala percepție asupra activității autorităților statului. 

Inovarea în sectorul public presupune informatizare, optimizarea proceselor de lucru prin intermediul tehnologiilor inovatoare, adaptarea continuă la schimbările ce survin în canalele și instrumentele de comunicare, precum și adaptarea imaginii instituțiilor publice la realitățile și nevoile cetățenilor secolului XXI.

Această inovare nu ar contribui doar la crearea de valoare publică, ci ar putea avea și un impact economic, atât pe termen scurt (prin reducerea costurilor și eficientizarea activității), cât și pe termen lung, în evoluția nivelului de trai al cetățenilor.

 

Distribuie

 
     
Termeni și condiții