• E-guvernare

    Soluții de e-guvernare pentru inovarea sectorului public prin servicii eficiente de tehnologie, design și comunicare.

    Vezi toate
  • Soluții software

    Soluții informatice complexe, concepute și dezvoltate customizat pentru atingerea obiectivelor de business.

    Vezi toate
  • Integrare sisteme complexe

    Livrarea sistemelor complexe integrate, cu componente hardware, software si servicii adiacente

    Vezi toate
  • Suport si mentenanta sistemelor software si hardware

    Servicii de suport si mentenanta pentru sistemele clientilor nostri.

    Vezi toate
  • Studii de caz

    Vedeți o selecție cu soluțiile noastre, personalizate pe nevoile clienților.

    Vezi toate
  • Clienți

    Construim relații bazate pe încredere, flexibilitate și inovație.

    Vezi toate
  • Cercetare

    Investim în inovație prin proiecte de cercetare

    Vezi toate
  • Formular de contact
  • Info contact
  • Despre noi
  • Parteneri
  • Proiecte
  • Acasă
  • Compania
  • Servicii
  • Portofoliu
  • Cariere
  • Contact
English
  • Blog
  • Articole

    (1)

  • Echipa

    (2)

  • Ştiri

    (8)

  • Studii de caz

    (1)

Studii de caz

  • Guvernul României
  • Compania Națională Aeroporturi București
  • Casa Națională de Asigurări de Sănătate
Vezi toate
  • www.trencadis.ro
  • Blog

Povestea proiectului Companiei Naționale Aeroporturi București

Publicat: Jun 25, 2014

Ce idei și gânduri îți vin în minte și ce sentimente și amintiri trăiești atunci când te gândești la un aeroport?

Călătorie, oboseală, vacanță, afaceri, aventură, despărțiri și reîntâlniri, descoperire, așteptare sau precipitare, bagaje, aglomerație, nesiguranță, controale, decolări, întârzieri, buletin meteo, conexiuni, cadouri, foame, sete și poftă de o țigară, bani, liniște, carduri și schimb valutar, piloți și stewardese, confort sau înghesuială, spații deschise sau încăperi minuscule, rent-a-car, autocare și ghizi, indicatoare, hărți și panouri de afișaj, reclame, babilonie de limbi străine, fus orar, GPS, telefon, agitație, Internet, hotel, stres, odihnă și multe, multe, muuuult prea multe altele.

 

Cum să le gestionezi pe toate, fără ajutor de la prieteni și fără prea mult efort?

Totul devine mai simplu atunci când ai acces rapid și exact la informația de care ai nevoie. Aceasta a fost prioritatea și preocuparea noastră, la Trencadis, atunci când am construit noul portal al Companiei Naționale Aeroporturi București.



De la ce am pornit?

Fostul site bucharestairports.ro îngloba un site de bază și mai multe subsite-uri, care nu aveau un stil de design unitar, o formatare coerentă și legături clare cu pagina-mamă. Informația era relativ dezorganizată și greu de găsit, site-ul înregistra o rată de respingere (bounce rate) ridicată. Paginile includeau multe elemente realizate în vechea tehnologie Flash, care limitau funcționalitatea site-ului și îngreunau serios vizibilitatea pe dispozitive mobile.

 

Ce strategie am adoptat?

La pornirea în acest proiect ne-am fixat trei obiective majore:

  • Acces la oricare din informațiile de pe site în maxim 4 clickuri
  • Scăderea solicitărilor de informații primite de administrația aeroporturilor prin telefon și e-mail cu minim 20% prin organizarea clară și intuitivă a datelor pe site
  • Scăderea bounce rate sub 35%, adică reducerea majoră a numărului vizitatorilor care părăsesc site-ul după ce ajung pe prima pagină a acestuia, fiindcă nu reușesc să se orienteze

 

Ce soluție am propus?

Elementele fundamentale ale soluției noastre au fost:

  • un design nou, atractiv, aerisit, actual și unitar

  • o structură performantă a informațiilor,

  • un sistem de administrare a conținutului mai prietenos și facil

  • dublarea paginii web cu aplicații mobile destinate utilizatorilor care accesează informațiile de pe telefon sau tabletă.

 

Ce cuprinde noul site?

Noua platformă web livrată de noi găzduiește atât pagina mamă a Companiei Naționale Aeroporturi București, cât și subsite-urile destinate componentelor esențiale ale activității companiei:

  • Aeroportul Henri Coandă - Otopeni

  • Aeroportul Aurel Vlaicu - Băneasa

  • Serviciile VIP ale Companiei

  • Serviciile B2B ale CNAB.

Totodată, din pagina-mamă, dar și din toate paginile secundare se poate accesa cu un singur click o altă pagină definitorie pentru activitatea CNAB, cea dedicată evenimentului anual Bucharest International Air Show.

Pagina-mamă și fiecare dintre subsite-uri au o structură a paginilor simplă, cu secțiuni clare și submeniuri complete cu denumiri lămuritoare, astfel că accesul la informația căutată se poate face într-un număr restrâns de pași. Opțiunile din submeniuri sunt ordonate dinamic și intuitiv, în funcție de interesul manifestat de către vizitatori, astfel că informațiile cu cel mai mare grad de interes sunt listate pe primele poziții. Vizitatorii pot trece într-un oricare alt subsite din orice pagină s-ar afla la un moment dat.


Ce câștigă pasagerii și vizitatorii aeroporturilor?

Cei care accesează portalul primesc informație actualizată în timp real, simultană cu datele de pe panourile de afișaj ale aeroporturilor, despre programul zborurilor, decolări și aterizări, întârzieri sau anulări de zboruri. În maxim două clickuri ei pot ajunge la orice informație le este necesară despre procedura de check-in, accesul la aeroport, parcare, transport, cazare, controale vamale și de frontieră, bagaje, servicii locale și toate celelalte facilități disponibile.

Astfel, o instituție de mare interes public, cu activitate complexă și cu un specific aparent dificil de comunicat, se deschide vizitatorilor cu transparență, precizie și promptitudine.


 

Ce câștigă partenerii de afaceri ai CNAB?

Au fost luate în calcul toate categoriile generice de parteneri ai CNAB, astfel că fiecare dintre acestea găsește rapid și cu precizie toate informațiile necesare pentru derularea unor relații comerciale.

Furnizorii găsesc toate datele despre procesele de achiziții demarate de către companie, operatorii aerieni au acces imediat la lista completă a operațiunilor și tarifelor aeroportuare disponibile, iar colaboratorii din zona serviciilor (catering, shopping, advertising etc) găsesc calea cea mai simplă spre informațiile destinate unei potențiale colaborări.


 

Ce câștigă clienții VIP ai aeroporturilor?

Utilizatorii uzuali sau ocazionali ai serviciilor de protocol, business class și VIP ai aeroportului au acum o interfață de comunicare pragmatică și eficientă, astfel încât pot afla cu precizie în orice moment date despre disponibilitatea, specificul și costurile acestor servicii.

Datele de contact ale departamentelor specializate în asistență și servicii pentru această categorie de clienți sunt la îndemâna vizitatorilor, astfel că procesul de realizare a unei tranzacții comerciale este încurajat și facilitat.

 

Ce câștigă reprezentanții mass media?

Secțiunea de comunicare publică a portalului, găzduită pe pagina CNAB, are în vedere toate categoriile generice de parteneri de comunicare ai companiei și în special jurnaliștii. Există o secțiune specială pentru comunicate de presă, acreditări, informații de ultimă oră și galerii foto și video generoase, iar pentru pasionații de fotografie și aviație sunt construite facilități online de acces la vizite ghidate și sesiuni de fotografie în interiorul aeroporturilor și în zonele cu acces restricționat pentru public.

Tot în acest modul sunt găzduite și organizate, pe categorii distincte, informații despre evenimentele speciale, istoria, cultura, echipa managerială, performanțele economice și inițiativele de Responsabilitate Civică ale companiei.

 

Ce câștigă administratorii paginii web?

Un meniu simplu, prietenos și ușor de utilizat chiar și pentru neinițiați ajută departamentul de comunicare al CNAB să publice și să administreze pe site un set de informații dinamice, actuale și să analizeze în timp real performanța, audiența și vizibilitatea fiecărei secțiuni a portalului.

Interfața de gestiune a conținutului și a structurii site-ului este una dinamică și oferă posibilitatea definirii mai multor administratori cu roluri și grade diferite de acces. De asemenea, permite diverse tipuri de configurări și alocări de priorități pentru secțiunile site-ului, astfel ca în fiecare moment vizitatorii să primească cele mai importante și relevante informații de actualitate și să ușureze, în același timp, activitatea de administrare a conținutului pe portalul web.

Site-ul web beneficiază și de un sistem eficient de gestiune a spațiilor publicitare de pe site și de statistici detaliate, care evidențiază atractivitatea pentru vizitatori a fiecărei secțiuni.

 

Distribuie

 
     
Termeni și condiții